דלג לתוכן הראשי

איך למצוא כלים ברשת?

את הפוסט הזה בחרתי להקדיש לשאלה שאני נשאלת שוב ושוב: "איך את מוצאת את כל היישומים/כלים הטכנולוגיים האלה.."?
אז לא מדובר במעשי כשפים... הסוד הוא פשוט לחפש.
לאורך השנים נתקלתי באתרים רבים וטובים כגון: freetech4teachers, קפטן אינטרנט, פורטל מס"ע, אתר מכון דוידסון, פרויקט מאו"ר, merlot, education world, c4lpt, classroom20 ויש עוד המון מקורות שמהם אני שואבת ידע. ניתן גם לחפש באופן חופשי בגוגל, אך צריך לדעת כיצד לחפש טוב על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.. המידע הבא יכול לסייע לכם בכך.
הרעיון הוא להתעדכן כל הזמן, באמצעות ניוזלטרים וRSSים בעיקר, וכמובן באמצעות רשתות חברתיות. אני משתדלת ללמוד בכל יום כלי טכנולוגי חדש, ולהתעדכן על חידושים ברשת. ישנם מדריכים רבים (טקסטואליים או קטעי וידאו) ואני ממליצה לבדוק, לנסות ולהתרשם בעצמכם מכל יישום שאתם מוצאים.אני ממליצה בחום לנבור ולנבור ברשת, ומבטיחה שתגיעו למקומות קסומים ומאתגרים. מאגר הכלים עצום, וכדאי לדעת אילו חידושים טכנולוגיים מזמנת לנו הרשת.

בצד שמאל של דף הבלוג שלי תוכלו למצוא רשימה ארוכה של כלים חינמיים (הרשמה ושימוש בחינם) שהפעילות בהם מתבצעת online (ללא הורדת תוכנות). חלקם מוגבלים בכמות השימוש לחשבון חינמי וחלקם חופשיים מכל מגבלה. אתם מוזמנים לגשש. מבטיחה להעביר בקרוב את כל היישומים שמצאתי לאתר מסודר עם מדריכים והסברים מתאימים לכל אחד מהיישומים...
ולסיום- המחשה של כמות הכלים העצומה ברשת. נראה אתכם מזהים את כולם...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איך מרגישה למידה בקבוצות?

היום נכחתי במפגש מרתק, שאורגן על ידי המרכז להוראה חדשנית ומיטבית בלוינסקי, ובראשו עומד ד"ר ישי מור. את המפגש הובילה יעל כהן, בוגרת תואר שני בחינוך וטכנולוגיה מאוניברסיטת סטנפורד, Data scientist ויזמית חינוכית. יעל הציגה התנסות בסנסורים לטובת מחקר על למידה בקבוצות.

סנסורים/חיישנים הם למעשה מכשירים שממירים פרמטרים גופניים כגון: טמפרטורת גוף, לחץ דם, תנועות וכו' לכדי אותות חשמליים או אלקטרונים לשם מדידה, בקרה או העברת מידע למערכות אחרות. בימינו ניתן לתרגם אותות אלו גם לרגשות... סנסורים נמצאים בשימוש היום בעיקר בתחום העסקי והשיווקי, אך מתחילים לחלחל גם לעולם הלמידה. השילוב של סנסורים בלמידה מערב שורה של עולמות תוכן הבאים לידי ביטוי וביניהם: Neuroeducation, למידה התנהגותית, Data driven learning ,BI, Emotion technology ועוד.

Emotional data המתאפשר בשילוב טכנולוגיה הוא תחום שמתגבש מתוך ההבנה שמתפתחת בנושא רגש בלמידה- הספרות המחקרית מראה שרגשות חיוביים משפיעים לטובה על זכרון העבודה שלנו, על היצירתיות והגמישות המחשבתית, בעוד שרגשות שליליים משפיעים לרעה על הלמידה. מצב רוח טוב יכול להש…

איך בודקים למידה?

מדובר בשאלה שצפה ועולה באופן מתמיד. תיאוריות למידה ואמצעים דידקטיים רבים עומדים לרשותנו על מנת לוודא שהלומדים אכן הצליחו ללמוד, אך לעתים נדרש קצת סדר בבלגן. Mia MacMeekin "הרימה את הכפפה" ויצרה אינפוגרפיקה מעניינת, המכילה 27 דרכים לבדיקת למידה בקרב הלומדים. כל האפשרויות המוצעות מובילות לפעילות אקטיבית של הלומדים, וניתנות לבדיקה אופרטיבית על ידי המורה. כל הפעלים נמצאים גם בגלגל הטקסונומיה של בלום, אך במסמך שיצרה MacMeekinהם מעט יותר מכווני תוצר.

תרגמתי את המסמך ועיבדתי אותו מעט במצגת. את כל ההצעות לבדיקת למידה ניתן להכיל גם במפגשי למידה מסורתיים וגם כמובן באופן מתוקשב. אני מקווה שתמצאו אותו שימושי עבורכם... קישור למצגת.


רעיונות לסיכום מפגש למידה

סיכום מפגש למידה יכול לתרום לתהליך הלמידה במגוון אופנים, כגון: לסייע בהבחנה בין עיקר לטפל, לחזור על הפרטים החשובים שנלמדו, לסייע לזכור טוב יותר ועוד.
הסיכום מסייע למנהל המפגש לוודא אם יש צורך בחזרה נוספת והעמקה, ולתכנן את מהלך המפגש הבא. רצוי לעצור מספר פעמים במהלך מפגש הלמידה ולסכם בקצרה, ובסיום המפגש להקדיש זמן לפעילות סיכום  אקטיבית. כדאי לזכור, כי סיכום טוב הוא סיכום שמתבצע על ידי הלומדים בעצמם ולא על ידי מנהל המפגש/המורה... רצוי לסכם כל מפגש למידה, בין אם מדובר בשיעור בבית הספר או בהרצאה.




אנשים רבים נוטים לוותר על החלק המסכם, בעיקר בשל ניהול זמן לקוי, אך מומלץ להשאיר מספיק זמן לסיכום התכנים ורצוי לעשות זאת באופן מעניין ויצירתי (ובעיקר אקטיבי) במטרה לסכם באופן מיטבי.
לפניכם מספר רעיונות מעניינים שליקטתי לסיכום מפגש למידה. את רוב הרעיונות ניתן ליישם גם באופן מתוקשב באמצעות כלים שונים. אתם מוזמנים לספר לי האם אתם נוהגים להשתמש בחלק מהרעיונות, ולשתף אותי ברעיונות נוספים שאשמח להכניס לרשימה.