EdTech בימי קורונה- מה נשתנה?

פוסט קצר ומרתק שפורסם ב-Techcrunch השבוע מעלה 3 תובנות קריטיות לעולם ה- EdTech. יש כאן מומנטום שהשוק הזה חייב למנף, ושלושת הכיוונים הבאים בהחלט יכולים לסייע:

  • תעשיית האדטק צריכה להיפרד ממנטליות ה"Short-term-fix" שלה כדי להתפתח מראייה צרה לראייה שאפתנית ורחבה. האדטק צריך להתרחב מהנישה בה הוא נמצא (בדר"כ סטארטאפים רזים שנותנים פתרון נקודתי) ולעבור לזירה מרכזית שמכוונת להסתכלות הוליסטית על תהליכי למידה, כשהטכנולוגיה היא חלק אינהרנטי ובלתי נפרד.
  • פתרונות אדטק חייבים להתחבר לתורת הלמידה ולהשתמש בטכניקות ממדעי הלמידה כדי ליצור פיתוחים משמעותיים שיתרמו ללומדים. בהקשר הזה כותבת הפוסט מביאה את הדוגמה של SKETCHY, סביבת למידה פופולרית עבור סטודנטים לרפואה, המציעה ללומדים לצפות בסרטוני אנימציה ולבצע מבדקי הבנה עצמיים לאחר הצפייה. לכאורה אין כאן כל חדשה מרעישה, אבל הסיפור הגדול של ההצלחה שלהם טמון בכך שהם נשענים על טכניקת ארמון הזיכרון הידועה, שמבוססת על עקרונות נוירופדגוגיים ועל ההבנה של איך המוח האנושי לומד.
  • פתרונות אדטק צריכים להתרכז ביצירת חוויה חינוכית שפשוט אי אפשר לקבל בכיתה. ממש להחליף מערכות ושיטות מיושנות בפתרונות חדשים המונעים על ידי טכנולוגיה. ככל שאנחנו מתפתחים לעולם של למידה לאורך החיים ופלטפורמות למידה רשתיות- לספק תוכן מרתק ואינטראקטיבי על המסך פשוט לא יספיק. להשקיע רק בנראות ובאינטראקטיביות של המוצר זו "אותה גברת בשינוי אדרת". האנרגיה צריכה להיות מושקעת בעקרונות למידה רלוונטיים שמתאימים לתהליכי הלמידה שמתפתחים בעת הזו.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סליחה, איך מגיעים לאזור הלמידה?

רעיונות לסיכום מפגש למידה

בואו נמריא מה- Onboarding