Forever Day 1 - תרופת הפלא לאריכות ימים של ארגון

 כידוע לכול אמזון היא מחלוצות המסחר באינטרנט (נוסדה ב-1994). נכון ל-2019 מעסיקה החברה 647,000 עובדים ברחבי העולם ושווי השוק שלה עומד על 887 מיליארד דולר. ג'ף בזוס, מייסד החברה, מסביר מה הסוד שלהם ומה המיינדסט ששומר על אמזון בתהליך מתמשך של ניסוי, חדשנות, איטרציה ולמידה מכישלונות. בזוס קורא לזה "Forever Day 1", וזה הפך למנטרה של הארגון על מנת לקדם אריכות ימים והצלחה לטווח ארוך. המנטרה הזו הופיעה כבר ב-1997 במכתב פתוח שפרסם בזוס המיועד לבעלי המניות בחברה. הוא אפילו קרא לבניין בו נמצא המשרד שלו "Day 1".

אז מה הסיפור מאחורי Day 1?

כמעט כל ארגון מתפקד בראשיתו במהירות, בזריזות ובמנטליות של קבלת סיכונים. אך ככל שהעסק גדל המורכבות מתחילה להתגבר ואז נופלים בפח של ארגונים גדולים המאופיינים באטיות, קשיחות וסלידה מסיכונים. בזוס נשען בתאוריה שלו על מושג בסיסי וחשוב מעולם הפיזיקה שעוסק במערכות מורכבות: אנטרופיה (Entropy). זו בעצם מידת אי הסדר של המערכת. הכאוס. האנטרופיה של היקום גדלה כל הזמן או במילים אחרות- "אי הסדר" ביקום תמיד הולך וגדל. הדרך הבלתי נמנעת של כל ארגון שלא ישים לב לשינויים המתרחשים סביבו, לאי הסדר, היא ירידה ביעילות ובחיוניות ועלייה במורכבות ובנוקשות. לא משנה עד כמה החברה גדולה ומצליחה- ללא ערנות ונחישות מוסדית להשלים עם האנטרופיה היא תיפול לבינוניות או תיעלם. הביטוי הזה תאם לאספירציות של בזוס להצמיח את החברה שלו באגרסיביות, תוך כדי שמירה על החיוניות היזמית של סטארט-אפ והנאה מיתרונותיה הרבים של חברה גדולה בו זמנית.

ההבנה שכל יום הוא יום חדש, כל יום הוא יום בו העולם משתנה ועלינו לחפש את השינוי, ליצור את השינוי ולהסתגל לשינוי זו ההבנה החשובה ביותר שארגון צריך לסגל לעצמו. זה מסר סופר חשוב לכל מי שעוסק בלמידה והתפתחות ארגונית...

קישור לכתבה: http://bit.ly/34ivzu5





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סליחה, איך מגיעים לאזור הלמידה?

רעיונות לסיכום מפגש למידה

איך בודקים למידה?