איך בודקים למידה?
מדובר בשאלה שצפה ועולה באופן מתמיד. תיאוריות למידה ואמצעים דידקטיים רבים עומדים לרשותנו על מנת לוודא שהלומדים אכן הצליחו ללמוד, אך לעתים נדרש קצת סדר בבלגן. Mia MacMeekin "הרימה את הכפפה" ויצרה אינפוגרפיקה מעניינת, המכילה 27 דרכים לבדיקת למידה בקרב הלומדים. כל האפשרויות המוצעות מובילות לפעילות אקטיבית של הלומדים, וניתנות לבדיקה אופרטיבית על ידי המורה. כל הפעלים נמצאים גם בגלגל הטקסונומיה של בלום, אך במסמך שיצרה MacMeekin הם מעט יותר מכווני תוצר.
תרגמתי את המסמך ועיבדתי אותו מעט במצגת. את כל ההצעות לבדיקת למידה ניתן להכיל גם במפגשי למידה מסורתיים וגם כמובן באופן מתוקשב. אני מקווה שתמצאו אותו שימושי עבורכם... קישור למצגת.
תרגמתי את המסמך ועיבדתי אותו מעט במצגת. את כל ההצעות לבדיקת למידה ניתן להכיל גם במפגשי למידה מסורתיים וגם כמובן באופן מתוקשב. אני מקווה שתמצאו אותו שימושי עבורכם... קישור למצגת.
תודה רבה ! שיתפתי :)
השבמחקתודה רבה שיר - יופי של עבודה
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקתודה לשתיכן... שמחה שזה שימושי.
מחקתודה רבה!!!שיתפתי למורות בית ספרי...
מחקתענוג, תודה רבה. שימושי ביותר ומאוד מכוון
השבמחקיופי תודה (:
מחקכל הכבוד שיר. ללא כל ספק, מצגת בהירה, ממוקדת ושימושית. דיווחתי עליה בקצרה בשלובים: http://shluvim.macam.ac.il/pg/bookmarks/yoramorad/read/74674/-
השבמחקתודה יקירי...
מחקמקסים, נגיש, ממוקד להפליא , תודה אשמח לשתף
השבמחקתודה נעמי, את מוזמנת לשתף.
מחקתודה רבה שיר שיתפתי את כל מורי תללי"ם
השבמחקיופי, תודה
מחקהאם שיר לא חשבה שהביטוי של מהי למיה בסיעור מוחין הוא אנכרוניסטי?
השבמחקהשאלה האמתית היא איך?
ולכן אינני נלהבת ממה שידוע ומאסופה של הבנה ברורה. לדעתי, זוהי אחת הבעיות של המכללות אשר מאפשרות ביטוי "אקדמי" ללא כיסוי מקצועי.
אני מציעה לבחון את ה"רשימת מכולת" באופן וביקרתי ולנסות לבקש מהגברת אסמכתאות לסיסמאות המרובות.
שלום לך אנונימית....
מחקראשית אני שמחה על התגובה הביקורתית ומעודדת תמיד חשיבה מסוג זה. זאת גם אחת הסיבות לכך שאני כותבת בלוג...
כמענה לתגובתך, ראשית שימי לב שלא תיארתי מהי למידה אלא מניתי מספר אופציות לבדיקתה, וזה עונה בדיוק לשאלתך- איך לומדים?
בנוסף, כתבתי בפירוש שמדובר בידע קיים זה מכבר, ושאינני מתיימרת לחדש דבר פרט להנגשה של הדברים. אגב הכיסוי המקצועי שריר וקיים, ואת מוזמנת לחפש תיאוריות למידה שתומכות בשלל הדוגמאות שהצגתי...
לצערי "רשימת המכולת" הזו, כדברייך, חסרה למורים רבים בשטח ואף מרעננת לעתים נשכחות. אם זה עוזר ולו למורה אחד לשפר את אופן הוראתו- מבחינתי אני את שלי עשיתי...
בהצלחה במשימה.........
השבמחקצר לי כי רשימת המכולת מבססת את הבינוניות של מערכת החינוך אשר מדשדשת ואינה מצליחה להבין, להגדיר מהן מטרותיה. הבינוניות היא מתכון מצליח להתלהבות ולתגובות אשר חשיבה ביקורתית אינה מהווה נדבך בסיסי בתהליכי הוראה, למידה והערכה.
השבמחקוחבל שכך...
שלום אנונימי...
מחקתודה על התגובה. קשה לי להסכים עם האמירה כי "רשימת המכולת", כדבריך, מבססת בינוניות... אני חושבת שכל אחד מהאופנים המוצעים בה לבדיקת למידה טומן בתוכו אוצר של למידה משמעותית וחשיבה ביקורתית מסוגים שונים, והשאלה היא כיצד המורה מכוון את תלמידיו לכל אחד מהתוצרים המצופים מהם.
אני חושבת שבסופו של יום הכל טמון ביכולת המורה להגדיר את מטרות הלמידה, לתכנן היטב את האופן בו יגשים מטרות אלו ולבדוק האם אכן צלחה משימתו. נדרשת כאן עבודה קשה והתפתחות מקצועית, שאף "רשימת מכולת" לא תפתור...
שיר הלל.
השבמחק((((((((((:
מחקמעולה. תודה
השבמחקבשמחה
מחקתודה. אהבתי ושתפתי את מורות בית הספר
השבמחקמקסים ביותר ,משתפת את המורים שלי תודה רבה
השבמחקאהבתי מאוד ושיתפתי את חברי להדרכה ביגואגרפיה אדם וסביבה.
השבמחק
השבמחקקידום אתרים בגוגל הוא כלי שיווקי שיביא לכם תוצאות לטווח הארוך
זהו שיווק אסטרטגי מובנה שלוקח אומנם זמן אבל לחלוטין משתלם
באמצעות ביטויים מקודמים תוכלו להגיע לתוצאות מעולות
קידום אתרים בגוגל SEO