סליחה, איך מגיעים לאזור הלמידה?
" מודל אזור הלמידה" פרץ לעולמנו בשנת 2000 עלי ידי איש החינוך הגרמני Tom Senninger, אבל הוא מתבסס על עקרונות מהתיאורייה הוותיקה של לב ויגוצקי "אזור ההתפתחות הקרובה" (Zone of Proximal Development) שתיאר את סביבת הלמידה המושלמת שבה אנשים יכולים ללמוד דברים חדשים במהירות ובקלות. על פי התיאוריה של ויגוצקי אנשים יכולים לחקות רק התנהגויות המצויות בטווח מסוים שתואם את רמת ההתפתחות שלהם. הטווח הזה משתרע בין שתי רמות התפתחות: רמת התפתחות עכשווית/אקטואלית ורמת התפתחות עתידית/פוטנציאלית. עוד נקודה מרכזית בתיאוריה של ויגוצקי היא החשיבות של "אחרים משמעותיים" בתהליכי הלמידה וההתפתחות. אזור ההתפתחות הקרובה יכול להיווצר רק בנוכחותו של אדם אחר שמספק את ההכוונה והעזרה בביצוע המשימה החדשה או הלמידה החדשה. מודל איזור הלמידה מציע להסתכל על 3 מעגלים: איזור הנוחות, איזור הלמידה ואיזור הפאניקה. מעין לוח מטרה שדווקא לא כדאי לכוון למרכזו… אזור הנוחות- כפי שהשם מרמז, זה האזור הבטוח שבו אנחנו מרגישים בנוח, הרעיונות מוכרים לנו, אנחנו עושים דברים שאנחנו רגילים לעשות כדרך קבע, ללא סי
תודה רבה על הסקירה.
השבמחקחבל לי שלא הייתי, אך בהחלט הצלחת להעביר חלק מהחוויה ובמיוחד את המהות של היום הזה.
תודה רבה!
תודה יקירי, שמחה לתרום את חלקי לקהילה ;)
מחקתודה שיר.
השבמחקתודה רבה, מסקרן מצטערת שלא הייתי למידתי בשעות אלו . מנסיוני בלמידה בmooc אהבתי נהנתי ולמדתי , לצד הקושי המוצג כאן ובכנסים אחרים אני כן מאמינה בסביבה זו, אעקוב ואשמח ללמוד
השבמחקתודה רבה חבל שלא הצלחתי להגיע .
השבמחקאמשיך לעקוב